fredag 7 maj 2010

[tärna]




































Tärna - örhängen
Silverörhänge 925
Silverkedja 925 {ärtlänk}
Swarowskikristaller (grön)
Rosenkvarts
Bergskristaller
Silvertråd

Tärna - halsband
Silverkedja 925 {ärtlänk}
Silvertråd
Silverdetlaj 925
Swarowskikristaller (grön)
Rosenkvarts
Bergskristaller

Dessa örhängen samt halsband gjorde jag till mig själv då jag var tärna på min fina lillasysters bröllop år 2006. Jag hade på mig en rosa silkesklänning som jag matchade med dessa smycken. Att göra smyckena som klasar av massor med pärlor & halvädelstenar tillsammans med kedja gav en vacker & ellegant men ändå lite cool stil. Nu använder jag dem både till vardags och till fest. Tillsammans och var för sig. Skulle även vara vackra på en bröllopsbrud i vitt.

I nästa inlägg ska jag försöka lägga ut bilder på min systers bröllopssmycken, vilka jag också tillverkade.

1 kommentar:

  1. oh my goodness those are gorgeous! i wish i could read what you wrote - i'm sure it's wonderful* xx, Jane

    SvaraRadera