måndag 24 maj 2010

[sofies bröllop]







 

 
 
Sofies Bröllop - diadem, halsband, örhängen, armband
Sötvattenspärlor (vita, rosa, guldbeige)
Swarowski kristaller (champagne)
Glaspärla (guldrosa)
Silver detaljer (silver 925)

Min vän Sofie skulle gifta sig år 2005 och anlitade mig för att göra hennes bröllopssmycken.
Vilken ära!
Vi satt länge tillsammans och gick igenom hennes önskemål och vilka färger hon gillade och vad som skulle passa till hennes klänning, blommor samt färgskala på inbjudningskort etc.
Vi kom fram till att champagne, rosa, vit och silver skulle passa henne och deras tema för bröllopet.
Ett diadem {istället för tiara} var hennes grej. Till det gjorde vi ett halsband som gick att vira 2 varv samt ett par örhängen och ett armband {även det gick att viras 2 varv}.
Till alla smycken använde jag samma pärlor & detaljer så att smyckena skulle bli så enhetliga och stämma överens med varandra utan att ta över för mycket.

Och titta så vacker Sofie var på sin bröllopsdag!


{Tack snälla Sofie för att du gav mig ditt förtroende och för att du anlitade mig för att göra dina bröllopssmycken!}

1 kommentar:

  1. how beautiful! and the p-e-r-f-e-c-t headband* xx, jane

    SvaraRadera